top of page
חיפוש

העולם מתחת לשטיח - לי עברון - ספרים 2021

איור לכל ספר שאני קוראת ב-2021 והפעם עם זוכה פרס גפן לספר המדע הבדיוני והפנטזיה הטוב ביותר לשנה זו.בערך בשבוע שהתוצאות התפרסמו בו הספרנית הניחה את הספר במדף הספרים "המקודמים" בספריית הילדים והנוער בבית אריאלה.

העולם מתחת לשטיח מאת לי עברון.

יעל, ילדה בבית ספר יסודי עם אופי מעט מופנם וביישני עוברת דברים רגילים מאוד, וההתמודדות איתם מרגישה לה קשה ומאיימת. היא נעזרת בעולם דמיוני קסום בו היא מתרגלת עוצמה אישית. זה שהספר עוסק בילדים ובהתבגרות אינו הופך אותו לספר ילדים. זה לא שהספר מלא באלימות גרפית גלויה, פשוט יש באווירה שלו משהו מטריד וקר, בדידות וחוסר מוצא. את הקור והמתח, ואפילו הכובד של מצבים יומיומיים מפיגים רגעי נונסנס והומור מבריקים, שהלוואי שהיו מהם יותר.

הכי אהבתי את העדינות שבה התחושות של הדמות הראשית כתובות. הקונפליקטים האלה כל כך זכורים לי מילדותי: מאבקי הכוח עם החברה הכי טובה, חוסר היכולת להגיב כשפוגעים בי, ובכלל הזמן הקשוח הזה עד ש"מגדלים עמוד שדרה".

אז האיור הזה הוא כמו הספר, מפחיד הרבה יותר מהמציאות שהוא מתאר :)

פרט מהציור בתקריב:


לקחתי על עצמי אתגר לאייר איור אחד לכל ספר שאני קוראת ב-2021. מזמינה אתכם להצטרף אלי, גם אם מדובר באתגר לא קל (במיוחד לקוראים כבדים). זה תרגול טוב לקומפוזיציה ועיצוב, וזה יעשה ליכולת לספר סיפורים פלאים. פרט לזה, האתגר עשוי אולי לגרום לנו לקרוא יותר ספרים.

#bookartchallenge2021 - האשטג לאתגר ברשתות

בינתיים האתגר לקח אותי לאייר 11 ספרים! כמובן שרימיתי וקראתי יותר. הספר האחרון "נדחף בתור" לפני כמה וכמה ספרים, ואני עשוייה לא להספיק את כולם השנה, כי נשארו ממנה משהו כמו חודש וחצי. והוא נתן לי להתנסות בכל מיני שפות חזותיות ודרכים שונות לספר סיפור. מי יודע, אולי אמשיך עם האתגר שנה הבאה. בכל מקרה, יהיה סיכום בסוף השנה כאן בבלוג, אז כדאי לבוא.

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page